3 Ekim 2014 Cuma

Patlıcan Fusuli

Yaz bitti bitiyor gitti gidiyor derken mevsimin vazgeçilmez lezzeti patlıcana doyalım diyorum. Geçen gün sıkışık bir köprü trafiğinde sevgili Dilek'le birlikte bir mutfak sohbeti yaparken harika bir tarif verdi. Bir Trakya yemeği Fusuli. Tabii hemen eve gidildi tarif incebelli bir hale getirildi pişirildi tadıldı. İnanılmaz kolay, hızlı bir hazırlığı ve harika bir tadı var. Patlıcan severlere harika bir tarif.
Kaç adet yapmak isterseniz siz miktarı ayarlayabilirsiniz. Ben 4 adet patlıcanla yaptım.

Patlıcanların iki ucu kesilip hiç soyulmadan ortadan uzunlamasına ikiye bölünüyor. İçlerine derin çarpı şeklinde derin kesikler atılıyor. Bir fırın tepsisini sprey yağla yağladıktan ve patlıcanlarıda spreyle yağladıktan sonra kabuklu kısımları yukarıya bakacak şekilde tepsiye diziyorsunuz. Üzerine birkaç tane domates doğranıyor yada bir miktar taze domates püresi ekleniyor. Ağız tadına göre birkaç diş sarmısakta eklenebiliyor. Biraz tuz, acı sevenler acı biber sevmeyen tatlı kırmızı biber ekliyor. Üzerine patlıcanların yarısını içine alacak kadar su ilave ediliyor. Üzerine birkaç çarliston biber veya farklı baharatlarda ekleyebilirsiniz.
200 derece fırında yaklaşık 25 dak. kadar pişiyor. Üzerine koyduğunuz suya dikkat az geldiğini düşünürseniz bir miktar kaynar suyu pişme arasında ekleyebilirsiniz.
Bu yemeği ben ılık şekilde tükettim fakat birgün sonrasına soğuk şekildede tüketebilirsiniz.
Hazırlama süresi oldukça kısa ve zahmetsiz lezzeti bir o kadar muhteşem ve sebze öğününüzü süsleyebilecek muhteşem bir alternatif.

Hadi sizde pişirin... paylaşın... hep fit kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder