24 Kasım 2016 Perşembe

Kömbe'li Kahveler

Yemek yazarlığı bambaşka bir ustalık istiyor. Benim gibi amatör yazarlar yemeğede yedirmemeyede düşkün olunca ne geliyosa yazıyor. Bundan sonraki tarifleri anılarla, hikayeleriyle anlatıcağıma söz vermiştim. Kurabiye menüsüne devam ediyoruz. Bugün günlerden Kömbe. En muhteşemini İskenderun'da yedim. Tarifin ölçüleriyle oldukça fazla oynanmıştır. Ayrıkırıyım ya ben öyle ezberi bozmazsam rahat edemem. Ne hikmettirse hayatımda her böyle devam eder. Ezber bozduran deneyimler, ezber bozduran kitaplar, hocalar, sevdalar. İllaki normal olmazlar :).
Kömbeyle yıllar öncesine uzanan anılarım vardır. Beni tanıyanlar bilir sabah süt katkılı kahvem olmadan ayılmam namümkün. İskenderun'dan gelen kömbeler evde kimsenin ulaşamayacağı hatta benim bile gözümden uzak bir dolaba kaldırılır. Her güne 2 adet ayrılarak tüketirdim. Bitmesin diye yavaş okuduğun kitap tadında yada tabağında en son sevdiğin yemeği en sona bırakmak tadında yada yediğin tatlıdan sonra canın tuzlu bişey çekerya bitmeyen hikaye tadında bir his. Gel zaman git zaman bir Antakya gezisinde baharatın kendisiyle buluştuk eve geldik. Alınan geleneksel tarifleri denedim ve kendiminkini çıkardım. En çok miktarları oynatıyorum yoksa içindekiler yerli yerindeler.

Veee şimdide Kömbe tarifimiz.
Kahvenizi içerken yiyorsanız beni hatırlayın, çayınızla içiyorsanız yine beni hatırlayın. Yok ben uğraşamam derseniz bir mail atın iyi günümdeysem yapar gönderirim. Kahveler sizden :)

Pişirin... Paylaşın...
Sevgiyle Kalın...
R.

125gr Tereyağ (mümkünse oda sıcaklığında erisin)
1/2 brdk sıvı yağ (beliniz inceyse abartmadan yemeniz gerekiyor :) dikkat dikkat)
1/3 brdk su
1,5 çarba kaşığı Kömbe baharatı
1 paket kabartma tozu
Ve alabildiğine un, meşhur kulak memesi kıvamı

Burdaki en bombe soru kömbe baharatını nerden bulucaz. Aktarlarda oluyor genelde. Benimki orjinal memleketinden el değerek üretilmiş :). Arzu edenler rifkarbahar@gmail.com adresine kendi adres bilgilerini gönderirlerse kargo ücreti karşılığı yollayabilirim. Maksat herkes kömbe yapsın kahvesini şenlendirsin :) Amerikan cup cake'lerine Anadolu lezzeti isimli bu çalışmayla herkese güzellikler diliyorum...

Sevgilerle...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder